Pozsonyi kifli Cukroskatától

kiskatka |

Cukroskata pozsonyi kifli receptje. A tészta és a töltelék a beigliével azonos, csak a kiformázás helyett ki kell nyújtani a tésztát, megkenni a töltelékkel és feltekerni. Ezt is lehetne Diabet mix-el és nyírfacukorral készíteni. Köszönjük!

pozsonyikifli.jpg

Hozzávalók:

A tésztához:
 

  • 40 dkg liszt
  • fél zacskó sütőpor
  • 15 dkg vaj
  • 5 dkg  szorbit vagy nyírfacukor
  • 1 csipet só
  • 2 tojássárgája
  • 2 evőkanál tejföl,
  • 2 mokkáskanál szárított élesztő
  • a lekenéshez 2 tojás


A töltelékhez:

  • 50 dkg dió
  • 3 evőkanál narancslekvár
  • 1 narancs reszelt héja
  • 3 dkg szorbit vagy nyírfacukor
  • pár csepp vaníliakivonat
  • 2 dl tej


"Először a tölteléket készítettem el. Az összes hozzávalót egy lábosban megfőztem. Először csak 1 1/2 dl tejet tettem bele, de mivel túl sűrűnek találtam, hozzáadtam a többit is. Amíg a tésztát gyúrtam, pihentettem, a töltelék is kihűlt.

Ezalatt a lisztet, a sütőport a sót, és az édesítőt egy tálba szitáltam, elmorzsoltam a kis darabokra vágott hideg vajjal. Hozzáadtam a tejfölt, az élesztőt és a tojások sárgáját, és gyorsan összegyúrtam. Ilyenkor, ha nem áll össze, lehet bele tenni még egy kis tejfölt. Letakartam egy konyharuhával, és hagytam pihenni 1/2 órát.
Ezután kis darabkákat csippentettem le a tésztából, igyekezve, hogy egyformák legyenek, és oválisra kinyújtottam őket, a széleiket körbekentem tojásfehérjével. A tölteléket egy csíkban rákentem, feltekertem, kicsit meghajlítottam, és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket úgy, hogy alulra került az a rész, ahol összeért a tészta. Tojássárgájával lekentem a kifliket, és jó fél óráig letakaratlanul hagytam száradni. Amikor már száraz volt, lekentem tojásfehérjével, és ezzel hagytam megszáradni. A recept szerint ekkor hűvös helyre kellett volna tenni, de a lakásomban hűvös helyet nem találtam. Lehet, hogy ezért nem lett elég márványos.

A kiflik oldalát egy vékony hústűvel megszurkáltam, hogy ne repedjenek szét, és 180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem."

Ha tetszett, további recepteket itt találsz

szólj hozzá Címkék: recept pozsonyi kifli cukroskata édes élet cukor nélkül

A bejegyzés trackback címe:

https://diabkari.blog.hu/api/trackback/id/tr913461543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása